PLUS | Platform Usaha Sosial

cassava singkong pakan farmer

Ladang Lima is a warmhearted product from PT. Agung Bumi Agro, which a fast growing company that produces fresh cassava flour. Always take a step to look first at the community, by managing an 100 Ha cassava plantation area in Pasuruan, East Java, we are supporting Indonesia’s local farmers sustainability. As the lifetime dedication to mother earth, PT Agung Bumi Agro utilizing the leftover of flour processing to make liquid fertilizer, dried-cassava flour, cassava chips, and feed animals meal which we develop by processing with zero waste for sustainable green company.

Sektor:
Consumer Goods

Provinsi / Kota:
Jawa Timur, Surabaya

Website:
http://www.ladanglima.com/

Pemetaan Profil Usaha Sosial di Indonesia

PLUS dengan bangga meluncurkan sebuah laporan tentang kewirausahaan sosial berjudul: "Pengembangan Ekonomi Inklusif dan Kreatif: Lanskap Usaha Sosial di Indonesia". Seiring dengan tumbuhnya minat atas usaha sosial, kami berharap laporan ini bisa menjadi basis pembuatan keputusan dan mendukung perkembangan usaha sosial di Indonesia.

Usaha sosial yang disurvey dalam riset ini mewakili sebuah sektor baru yang kuat dan telah menunjukkan potensi mereka dalam menyelesaikan masalah sosial dan lingkungan di Indonesia.

Potret ekosistem, yang didasarkan respon sekitar 500 responden, menunjukkan bahwa sektor kewirausahaan sosial vibran, dinamis dan bertumbuh.

Share this page

facebook twitter linkedin whatsapp telegram messenger gmail yahoomail outlook

Stay Updated

Get the latest update about Indonesia Impact Community. Subscribe to our weekly newsletter now!